Sinopsis Drama Dia Isteri Luar Biasa

by - 10:08 PTG

Drama Dia Isteri Luar Biasa

Novel Dia Isteri Luar Biasa karya Umie Nadzimah akan diadaptasi ke drama bersiri di slot Akasia TV3. Drama ini menyusul selepas tamatnya drama Hati Perempuan. Menampilkan gandingan pelakon Shukri Yahaya dan Fathia Latiff. Saksikan drama ini bersiaran pada setiap hari Isnin hingga Khamis pukul 6.55 petang di TV3.

Watak Pelakon

Dewi Yusra - Fathia Latiff
Raden Amzar - Shukri Yahaya
Kak Long Zahra - Elizad Sharifuddin
Kamarul / Cik Kem - Keith Foo
Ummi Sakinah - Ziela Jalil
Azam - Supyan
Razita - Syatilla Melvin
Eda - Nonny Nadhirah
Dr Akmawati - Uqasha Senrose
Nina PopCorn - adik Farhana Latif
Nora - Ardell Aryana
Raden Aisyah - Masmona
Azza Ellite - Adawiyah
Dewi Anisah - Julia Ziegler
Pak Yus/ Yusman - Roy Azman

Drama Dia Isteri Luar Biasa


Sinopsis Dari Novel

Dia Isteri Luar Biasa mengisahkan Dewi Yusra yang berpegang teguh dengan prinsipnya. Tidak memerlukan lelaki dalam kehidupannya. Namun, Dewi Yusra menginginkan zuriatnya sendiri. Ayah kepada bakal anaknya nanti tidak mahu orang sembarangan. Mesti mempunyai gen yang hebat!

SINGLE is simple, double is trouble.
Itu moto hidup Dewi Yusra. Katanya, dia boleh hidup tanpa lelaki, lagi mudah dan tidak serabut otak. Lelaki menyusahkan, suka ambil kesempatan! Perempuan tak kahwin pun boleh ada anaklah! Bukan spesies angkat-angkat ya, yang asli datang dari rahim Dewi Yusra. Kau gila ke Dewi, ingat nak buat anak tu semudah buat nasi ayam ke? Hesy... Mesti ada jalanlah…

Dewi serius! Walau dengan apa cara pun, Dewi tetap ingin punya anak dari darah dagingnya. Anak yang akan mewarisi syarikat perniagaan Cik NAB a.k.a Nasi Ayam Bonda.

“Aku akan kahwin! Syaratnya aku nak kahwin sampai mengandung aje ya, lepas tu aku chaw. No husband anymore. Sebelum aku sakit hati ditinggalkan, lebih baik aku blah dahulu” - DEWI YUSRA

Maka bermulalah usaha Dewi untuk mendapatkan ‘Suami Sementara­’ dari lelaki baik-baik, gen terhebat, genius dan stok sembahyang atas kapal terbang.

“Saya Amzar... errr... Radin Amzar yang duduk sebelah you dalam flight dari Heathrow hari tu...” - RADEN AMZAR

Bagai nak tercabut jantung Dewi dengar. Lelaki edisi terhad tu hubungi dia? Macam tak percaya pun ada. Ingatkan lelaki itu akan terus hilang. Tuhan berikan Dewi peluang ke ni? Berjayakah rancangan Dewi Yusra untuk memerangkap Dr. Radin Amzar, lelaki terpilih sebagai ‘Suami Sementara’nya untuk seorang zuriat? Bagaimana pula rancangan Kamarul yang terlalu menyintainya? Temui jawapannya dalam Dia Isteri Luar Biasa, kisah seorang gadis yang terpaksa bangkit dari peristiwa kelam hidupnya. (sumber)







You May Also Like

3 ulasan

  1. nmpk tak klise cerita ni.jarang berlaku kan Jenis manusia yg Sejak azali menolak fitrah semulajadi manusia..harap cerita ni best!

    BalasPadam
  2. macam best nye. kena layan ni...

    BalasPadam