Rawatan Sakit Lutut

Sakit lutut mesti dikaitkan dengan penyakit orang tua. Mengikut statistik, lebih kurang 10 ke 20 peratus golongan dewasa akan mengalami penyakit ini. Ia selalu menyerang seiring dengan peningkatan usia iaitu seawal usia 45 tahun untuk golongan lelaki dan 55 tahun bagi wanita. Sebenarnya bukan cuma orang tua sahaja yang akan sakit lutut tetapi bagi mereka yang aktif bersukan dan orang yang mempunyai masalah berat badan berlebihan.

Punca Sakit Lutut

Sakit Lutut

Mengapa sakit lutut boleh terjadi? Bagi orang tua, kekurangan kalsium dan mineral akan menyebabkan kepadatan tulang menurun. Sendi - sendi akan menjadi keras dan kurang fleksibel. Bendalir dalam sendi juga mungkin akan berkurang dan menyebabkan tulang rawan bersentuhan antara satu sama lain sehingga menyebabkan berlakunya sakit lutut. Bagi yang aktif bersukan, mereka cenderung mendapat kecederaan pada lutut ketika melakukan aktiviti tersebut manakala orang yang mempunyai berat badan berlebihan, lutut mereka bekerja keras untuk menampung berat yang berlebihan sehingga menyebabkan sakit lutut. (sumber

Cara Kawal dan Kurangkan Sakit Lutut

  • Rehatkan lutut dengan mengelakkan aktiviti lasak.
  • Elakkan kerap mengangkat barang berat, membongkok dan mencangkung 
  • Gunakan ais dengan meletakkan di kawasan bengkak. Letak dalam 20-30 minit sehingga bengkak hilang.
  • Tinggikan posisi lutut ketika baring letak bantal pada bawah kaki untuk tinggikan lutut agar bengkak berkurang.
  • Lakukan regangan ringan untuk mencergaskan otot.
  • Pengambilan ubat sampingan untuk melegakan sakit lutut seperti Pro Kas Muscle Pain Relief

Pro Kas - Muscle Pain Relief 


PRO Kas
Pro Kas Rawatan Sakit Lutut

Produk Pro Kas Muscle Pain Relief merupakan salah satu alternatif untuk mengurangkan sakit lutut. Bukan untuk sakit lutut sahaja tetapi produk ini juga sesuai untuk sengal sendi, tulang dan memberikan kesegaran serta tenaga pada badan anda.

Kandungan  Pro Kas - Muscle Pain Relief

  • Aloe Vera - Antioksidan, antibiotik yang bekerja sebagai stimulator pertumbuhan sel dan membaiki bekas luka dan sifat inhibitor nyeri.
  • Vitamin & Mineral - Kaya vitamin dan mineral seperti kalsium, sodium, besi, kalium, mangan, seng, asam folat, pelbagai jenis vitamin, asam amino.
  • DMSO - Pembawa bahan-bahan Pro KAS masuk ke dalam anggota badan dengan menggunakan teknologi nano dengan membetulkan DNA tanpa perlu melakukan pembedahan.
  • Soya - Mengandungi 50% protein bagi setiap 100g kacang soya, merupakan 2x lebih daripada kacang tanah, 11x lebih daripada susu dan 3x lebih daripada telur.
  • Delima - Mengandungi vitamin c sebagai penurun risiko arthiritis dan ianya baik untuk tulang.
  • Menthol - Mempunyai anestetik tempatan dan kualiti counterirritant, dan ia digunakan secara meluas untuk melegakan sakit otot.
Untuk maklumat lanjut boleh ke laman Pro Kas.


Selagi lutut kita masih elok, jaga lah sebaik-baiknya. Kalau dah nikmat itu ditarik memang seksa rasanya. Bagi yang menghidap sakit lutut atau sengal-sengal otot boleh mencuba Pro Kas ini.








4 Ulasan

  1. Salam...semoga berjaya dengan contest seo menggunakan keyword sakit lutut.

    BalasPadam
  2. Salam Hajar Shikin.... Menarik artikel kamu berkaitan "Sakit Lutut". Ada peluang nak menang. Sakit lutut memang ditakuti oleh semua orang, nak berjalan pun terasa amat sakit dan ngilu. Moga PRO Kas adalah ubat paling mujarab. Jom mari baca artikel saya pula: Sakit Lutut: Cara Rawatan Paling Berkesan

    BalasPadam
  3. sakit lutut memang tak best.

    orang laki, jangan la kena sakit lutut ye.

    BalasPadam
Catat Ulasan
Terbaru Lebih lama