Raja Adsense
igkaboom

1
Assalamualaikum


Tadi godek-godek muka buku dan aku terjumpalah satu status. "Mak bapak dia mesti pencuri, sebab tu anak dia pun pencuri." Aku sangat tak setuju dengan dia punya statements. Tak tau cerita yang sebenar dah panda-pandai buat konklusi macam gini. 

Kalau orang tu tak berapa nak baik or jahat mesti dikaitkan dengan parents yang tak pandai nak didik anak. Yes, mungkin ada yang cakap  kalau nak tau anak tu macam mana, tengok la mak bapak dia. Kalau baik, baiklah..kalau jahat..ermm. 

Bagi aku la, semua parents nak yang terbaik untuk anak-anak diaorang. Takkan adanya parents yang ajar benda yang bukan-bukan dan jahat untuk anak-anak. Habis tu macam mana anak-anak or budak-budak ni boleh jadi pencuri, pembuli dan penjahat semua tu? Semua tu jadi mungkin sebab orang tu sendiri yang pilih jalan tu ataupun mungkin disebabkan pengaruh kawan or keadaan persekitaran dia. Kita semua makin dewasa dan tahu mana yang baik atau buruk. Kita boleh pilih jalan kita sendiri. Nak jalan baik or jahat? Tu semua bermula dari hati kita. So aku rasa parent tak patut disalahkan kalau sesetengah anak diaorang tu yang jadi pencuri
















Comments
1 Comments

1 ulasan:

  1. betul tu tha patut betull.pape buruk je yg ank bwat nama mak bpak gak yang nek dulu...uhuhhuhu

    BalasPadam

Tudung Si Comel