Simpanan Emas Mampu Milik

Aku tahu ramai diantara kita sudah lama tahu mengenai pelaburan emas. Ramai yang kata pelaburan emas bagus. Betul ke? Kalau betul kenapa masih juga ada yang tertipu dan mengalami kerugian beribu ringgit. Itu lah risiko jika melabur dengan skim-skim pelaburan emas, dijanjikan dengan pelaburan dengan keuntungan tetap untuk setiap bulan atau setiap tahun tetapi emasnya itu tak dapat ditangan. Sebenarnya yang terbaik adalah simpanan emas fizikal

Apa itu Simpanan Emas Fizikal?

Simpanan emas fizikal adalah anda beli emas, dapat pegang dan simpan sendiri emas tersebut. Ramai yang menganggap emas adalah pelaburan semata-mata tetapi bagi pengumpul emas, mereka menjadikannya sebagai salah satu bentuk simpanan. Bila disebut sebagai simpanan, mestilah digunakan ketika kecemasan dan juga sebagai instrument pelaburan.

Simpanan Emas Fizikal
Simpanan emas ini sememangnya menguntungkan untuk jangka panjang. Purata kenaikan harga emas sekitar 13% setahun sejak 10 tahun lepas. Selepas tolak kos susut nilai dan zakat, untungnya sekitar 10%.  Tidak dinafikan harga emas kadang kala ada turun naik tetapi dalam jangka masa yang pendek sahaja, malah ia sentiasa naik dalam jangka panjang.

Keistimewaan Emas Sebagai Simpanan

  • Diiktiraf seluruh dunia sebagai benda berharga - Emas diakui sebagai logam berharga dan nilainya diakui walau dimana sahaja
  • Mudah dibahagi tanpa merosakkan nilai
  • Tidak boleh dicipta dan sukar diperoleh
  • Mudah dicairkan - Emas adalah tunai
  • Kalis inflasi
Seperti yang aku katakan awal tadi, ramai yang terlibat dengan pelaburan emas ditipu. Tidak kurang juga orang yang membeli emas fizikal, ada juga yang kena tipu. Ya, memang betul. Macam mana benda tu terjadi? Mestilah membeli emas dengan syarikat yang tidak boleh dipercayai. Ada banyak syarikat atau agen yang menawarkan manfaat yang sama. Jadi, anda haruslah berhati-hati.

Dinar Emas PowerGold

Salah satu syarikat yang menjalankan jual beli emas adalah PowerGold. 

Kelebihan yang ditawarkan pihak PowerGold

  • Menjual emas fizikal mampu milik bermula serendah 1 gram.
  • Menjual dinar emas dan juga barang kemas serta bar emas
  • Dinar emas 999.9 adalah emas padu yang padanya adalah 99.9% emas
  • Kadar harga beli balik syarikat yang tinggi dengan mengenakan spread yang kecil 6-10%, ini akan memberikan anda keuntungan yang lebih cepat sekiranya harga emas naik. Maksud spread adalah kadar perbezaan harga jual beli emas.
Dinar Emas PowerGold

Jikalau anda berminat untuk beli emas walaupun mampu beli 1 gram je tiap bulan, boleh hubungi salah seorang agen PowerGold dengan maklumat di bawah. Tanya dia soalan banyak-banyak kalau terdapat keraguan. Hehe.


Puan Hayati
Malaysia : +6012-9946472 
Singapore : +6590271725
Email : dinar4uweb@gmail.com
Website : www.dinar4u.com






1 Ulasan

  1. Kena menimba ilmu dahulu sebelum melabur emas. Entri yang bermanfaat :-)

    BalasPadam
Catat Ulasan
Terbaru Lebih lama