Raja Adsense
igkaboom

10:37 PTG
12
Pilihan Kos Perkahwinan

Betul kata orang, kahwin cuma sekali, *tapi ada juga dua tiga kali* sebab itu kebanyakannya bakal raja sehari ini akan membuat majlis besar-besaran dan mesti nak sempurna. Yela, memandangkan sekali seumur hidup, mestilah nak buat majlis yang grand, katanya. Tapi ada juga sehingga membazir, buat benda yang tidak perlu. Ok, aku faham ada di antara kita yang  sememangnya mampu. Bagi aku buat secara sederhana saja itu lebih baik. Buat majlis yang besar tak menjamin kekal dengan pasangan. Opss, ini bukan mendoakan. Terpulang pada masing-masing sama ada mahu mengikut adat atau rukun. 





Comments
12 Comments

12 ulasan:

  1. Bajet kawen biar ikut bajet diri sendiri

    BalasPadam
  2. sekarang ni ramai yang ikut no empat tak ramai yang pilih satu dan duaa :D

    BalasPadam
  3. haah.. sekarang banyask orang ikut adat dari rukun kan.... bukan x boleh tapi klu dah sampai berhutang macam tu susahkan diri pulak nanti kan

    BalasPadam
    Balasan
    1. tulah pasal, sebab nak kawin secara besar-besaran susahkan diri pulak krn berhutang

      Padam
  4. eeerk hahaha.. kalo CT nanti ikut kemampuan sajalah kot. kalau memang orang berduit tak apa rasanya nak besar besaran.. yang x best bila x berapa mampu and loan sana sini..

    BalasPadam
    Balasan
    1. mungkin nak menunjuk sebab tu nak buat majlis besar-besar hingga sanggup buat loan

      Padam
    2. sesetengah orang bila decide nak kawen sebenarnya lebih fikirkan kenduri dari perkahwinan tu sendiri..

      Padam
  5. fikirlah yang sebaiknya..jangan sampai berhutang piutang sebab nak buat majlis besar2an amat. kadang2 bukan bakal pengantin yang nak buat besar2 tapi pihak keluarga..kalau keluarga yagn support tu ok la kan..rezeki..

    BalasPadam
    Balasan
    1. pihak keluarga pun sepatutnya kena faham kalau pengantin tak mampu nak buat besar2an

      Padam
  6. cekalkan hati .tetapkan iman
    no 1 pun enuf dh kn :)

    BalasPadam

Tudung Si Comel