Kerang Terdampar di Marang

by - 10:52 PTG

Fenomena kerang yang terdampar di pantai sekitar pantai di Marang, Terengganu merupakan kali pertama rasanya yang berlaku di negeri ini. Pantai Rusila hingga Rhu Dua termasuk Pantai Pulau Kekabu dipenuhi orang ramai sejak semalam. Aku rasa kejadian ni mungkin disebabkan oleh hujan lebat yang turun beberapa hari lalu sebelum cuaca bertukar cerah sehingga ke hari ini. 

Kerang Terdampar di Marang

Kerang Terdampar di Marang

Dah macam pesta kerang pulak rasanya apabila penduduk sekitar tidak melepaskan peluang untuk mengutip kerang beramai-ramai dan menyebabkan pantai dipenuhi penduduk. Sepupu aku berpeluang untuk merasa sendiri kerang yang dikutip sendiri di pantai tersebut. Menurutnya kerang itu lebih manis daripada kerang yang biasa.

Kerang Terdampar di Marang

Kerang Terdampar di Marang

Kerang Terdampar di Marang






You May Also Like

8 ulasan

  1. Wah... buat kerang bakar sedap tu... nyummm.. hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. tak pernah makan lagi kerang bakar, hehehe..tapi orang cakap mmg sedap =)

      Padam
  2. alahai...menakutkan...tp best jugak dapat makan kerang fresh kan...banyak macam tu sure leh buat rendang...x habis makan nanti...

    BalasPadam
    Balasan
    1. bukan cuma rendang, macam-macam boleh buat =)

      Padam
  3. Salam...

    saya rasa ini adalah sesuatu yg luarbiasa dan kerang2 tersebut ingin memberitahu sesuatu dan ternyata ingin memberitahu tentang banjir besar yg bakal datang...

    mungkin juga... yer tak?? fenomena alam yg luarbiasa selalu berkait dengan fenomena alam yg lain...

    BalasPadam