Senyum je | Kelebihan Senyum

Assalamualaikum

senyum

Good morning ladies and gentleman, boys and girls * tak payah macam choral speaking sangatlah * Pagi-pagi lagi aku dah dapat tau sesuatu yang agak menyakitkan hati. Tapi takpe, it's okeyy. Kita senyum je yee =) Senyum...senyum..senyum. Sangat senang dan mudah tapi ada jugak yang susah dan payah nak senyum. Tak rugi sikit pun senyum, tak lenguh pun bibir. Dapat pahala ada la. Senyum tu kan sedekah, sedekah tu kan pahala. 

Kelebihan senyum
  • Melegakan stress. Sepanjang hari yang kita lalui mesti ada perkara yang membuatkan kita stress. Takpe, korang tarik nafas dalam-dalam dan senyum. Kuranglah sikit stress tu.
  • Awet muda. Kang selalu orang cakap, kalau marah nanti cepat tua. Kalau senyum mestilah awet muda. Otot-otot muka yang kita gunakan untuk senyum membuatkan kita kelihatan lebih muda
  • Fikiran lebih positif. Try buat ni..'Fikirkan hal buruk sambil tersenyum' Mesti susah kan. 

senyum
Banyak lagi kelebihan dalam senyuman ni. Nak lagi comel senyum sampai nampak gigi. Tunjuk sikit gigi yang putih suci tu macam kucing kat sebelah. Haah ! Kang cantik tu. Senyum biar ikhlas tau. Kita sendiri boleh bezakan yang mana senyuman ikhlas atau sebaliknya.


Susah nak senyum? Dah lama tak senyum ? Takpe korang boleh practise senyum macam ni. Berkat usaha dan kesabaran koang dapatlah senyum normal lepas ni

senyum
gambar hiasan | ihsan google


Penawar percuma untuk segala masalah dan penyakit adalah senyum ^_^





4 Ulasan

  1. senyum... x perlu kata apa..aaa..paaa

    BalasPadam
  2. salam ramadhan. singgah sini dari blog kak mia.
    senyum apa yang saya tahu satu sedekah dan senyum boleh menjadi rawatan awet muda :)

    BalasPadam
  3. senyum sokmo..hihihih :D banyak kelebihan senyum...senyum itu satu sedekah!:D

    BalasPadam
Catat Ulasan
Terbaru Lebih lama